Samolot szkolny PZL-130 Orlik nr 018

Polski samolot szkolno-treningowy wprowadzony do szkolenia selekcyjnego i podstawowego w Wyższej Szkole Oficerskiej Sił Powietrznych. Wykorzystywany również do lotów dyspozycyjnych. Opracowany w PZL Warszawa Okęcie. Prototyp wzniósł się w powietrze w 1984 roku. W wyniku późniejszych modyfikacji powstała wersja TC-1. Wyposażony w fotele katapultowe Martin Baker CH.15A. W 2003 roku w służbie - 35 sztuk.

Dane techniczne

Dane Techniczne
Produkcja: Polska
Wytwórca: Polskie Zakłady Lotnicze PZL Warszawa-Okęcie
Czas powstania: lata 1992 - 2002
Rozpiętość: 9 m;
Długość: 9,185 m;
Wysokość: 3,53 m;
Masa własna: 2 050 kg;
Masa całkowita: 2 700 kg:
Prędkość maksymalna: 501 km/h;
Prędkość wznoszenia: 13,3 m/s;
Pułap praktyczny: 10 000 m;
Zasięg maksymalny: 1 200 km
Napęd: silnik turbośmigłowy Motorlet ·Walter M - 601 T o mocy 560 kW;
Uzbrojenie: możliwe stosowanie czterech·węzłów do podwieszania uzbrojenia;
Samolot produkcji: polskiej .