Zbudowany w 1930 roku w Zakładach Mechanicznych Lilpop, Rau i Loewenstein w Warszawie dla Warszawskich Kolei Dojazdowych. Od 1944 roku pracował na Kolei Jabłonowskiej jako wagon osobowy, a wraz z likwidacją tej kolei (odcinka Most-Jabłonna) przekazany dla wojska. W 1957 roku przebudowany w ZNTK Opole na motorowy wagon salonowy na tor 750 mm. Pełnił służbę na wojskowej kolei wąskotorowej w Zielonce k/Warszawy, skąd został przekazany w 1989 roku do Muzeum Kolejnictwa w Warszawie. Przebudowany na wagon salonowy bez napędu, jest eksponowany w Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie.

Wagon osobowy serii Ch 1123 z 1903 r. (dawniej: Bh 1152, ex S77600) zbudowany został przez Pierwsze Galicyjskie Towarzystwo Akcyjne Budowy Wagonów i Maszyn w Sanoku. Zakupiono go na, powstałą w latach 1900 – 1904, Wąskotorową Kolej Lokalną Przeworsk – Dynów, na której pracował do 1980 r.

Wagon zbudowano w Zakładach "Linke-Hoffmann-Busch" we Wrocławiu w roku 1899 dla Kolei Wąskotorowej Wrocław-Trzebnica-Prusice, na której pracował do roku 1959, a następnie na Kolei Leśnej Cisna-Łupków. Do muzeum Kolejnictwa przekazany w 1976 roku. Obecnie jest eksponowany w Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie.

Wagon zbudowany w roku 1906 w fabryce Wagonów Gorlitz dla Zachodniopomorskich Kolei Lokalnych, które po roku 1945 zostały przejęte przez PKP - jako Gdańskie Koleje Dojazdowe na Żuławach. W roku 1956 skierowany do obsługi Kolei Leśnych Cisna-Łupków.

Więcej artykułów…