Modele Packarda były doskonałym połączeniem wszystkiego, co jest najlepsze w samochodach - dobry wygląd, świetna konstrukcja, wysoka jakość i niezawodność. Na rynku aut prestiżowych Packard dorównywał pod każdym względem samochodom firmy Cadillac. Nadwozia w luksusowych samochodach Packarda wykonywane były z reguły na specjalne zamówienie, wg. życzenia klienta. Przed II wojną światową Packard służył ówczesnej władzy państwowej.

Pierwszy służbowy samochód Bolesława Bieruta po jego dojściu do władzy. Auto wyposażone było w szybę, która oddzielała pasażera od kierowcy oraz dwa specjalne miejsca dla ochrony. Od nowości Austin miał tylko jednego właściciela. Samochód podarował mianowicie Bierut swojemu kierowcy.

ADLER (z niemieckiego orzeł), była to bardzo prężnie działająca fabryka produkująca samochody począwszy od ciężarówek poprzez samochody osobowe i lokomotywy. Ten egzemplarz pochodzi z Zakopanego. W 1945 roku został zamurowany przez Burmistrza niemieckiego, aby nie dostał się w ręce Armii Czerwonej. Na światło dzienne wyjechał w 1983 roku.

Mercedes-Benz 170V pokazany został w lutym 1936 roku na wystawie samochodów w Berlinie. Samochód skierowany był do szerokiego odbiorcy i przygotowany do masowej produkcji. Model 170V odniósł sukces marketingowy i stał się tym samym najliczniej produkowanym samochodem osobowym koncernu Daimler-Benz AG do wybuchu II wojny światowej, a następnie modelem wyjściowym programu produkcyjnego firmy w okresie powojennym. Ogółem wyprodukowano w latach 1935 - 1943 aż 74 964 egzemplarze tego samochodu. Stosowano przy tym różne rozwiązania karoserii samochodu: limuzyna 2 i 4 drzwiowa, kabriolet-limuzyna 2 i 4 drzwiowa oraz kabriolet typu A i B.

W 1937 roku niemiecka firma NSU wykupiła od Fiata licencje i rozpoczęła produkcję samochodu, który wcześniej pod nazwą Topolino ("myszka") zaczął  motoryzować niemcy. Do roku 1941z taśm montażowych zjechało około 7 000 aut NSU-Fiat 500. Ten mały samochodzik znakomicie spisywał się nie tylko na drogach Półwyspu Apenińskiego, równie dobrze sprawował się w Niemczech, a także we Francji, gdzie produkowany na licencji pod nazwą Simca 5. NSU-Fiat 500 sprawdził się także w trudnych warunkach Afrykańskich. Podczas II wojny światowej wykorzystywany był przez oddziały Afriakorps.

Więcej artykułów…