Mercedes-Benz 170V pokazany został w lutym 1936 roku na wystawie samochodów w Berlinie. Samochód skierowany był do szerokiego odbiorcy i przygotowany do masowej produkcji. Model 170V odniósł sukces marketingowy i stał się tym samym najliczniej produkowanym samochodem osobowym koncernu Daimler-Benz AG do wybuchu II wojny światowej, a następnie modelem wyjściowym programu produkcyjnego firmy w okresie powojennym. Ogółem wyprodukowano w latach 1935 - 1943 aż 74 964 egzemplarze tego samochodu. Stosowano przy tym różne rozwiązania karoserii samochodu: limuzyna 2 i 4 drzwiowa, kabriolet-limuzyna 2 i 4 drzwiowa oraz kabriolet typu A i B.
Lata 30-te
Samochód osobowy Packard Eight z 1930 roku
Do września 1939 roku, 5 takich samochodów jeździło w polskiej kolumnie rządowej, wożąc m.in. prezydenta Ignacego Mościckiego.
Samochód osobowy BMW 326 z lat 1936-41
To szybkie, średniej wielkości auto odznaczało się nowatorską jak na owe czasy stylistyką, co zapewniało mu wysoki poziom sprzedaży (pomimo dość wygórowanej ceny). Wyprodukowano łącznie aż 15 949 sztuk. Był to pierwszy czterodrzwiowy samochód BMW, uważany za jeden z najnowocześniejszych w tamtych czasach - pierwsze auto z aereodynamiczną karoserią, hydraulicznym układem hamowania i ukrytym kołem zapasowym. Wprowadzono w nim tylne zawieszenie wykorzystujące drążki skrętne. BMW 326 oferowano w dwóch wersjach nadwozia - czterodrzwiowy sedan oraz dwu- lub (rzadziej) czterodrzwiowy kabriolet.
Samochód osobowy Aero 50 1929-47
Aero - czeskie samochody produkowane w latach 1929 - 1947 przez firmę należącą do dr. Kabesa z siedzibą w Pradze. Model 50 zasłynął nietypowym dwusuwowym silnikiem o pojemności aż 2 000 ccm i mocy 50 KM.
Ten egzepmplarz to samochód specjalnie skonstruowany na wyścigi górskie. Nie rozwijał dużych prędkości (ok. 120 km/h). Przedni napęd dawał duże przyspieszenie.