Grid List

Modele Packarda były doskonałym połączeniem wszystkiego, co jest najlepsze w samochodach - dobry wygląd, świetna konstrukcja, wysoka jakość i niezawodność. Na rynku aut prestiżowych Packard dorównywał pod każdym względem samochodom firmy Cadillac. Nadwozia w luksusowych samochodach Packarda wykonywane były z reguły na specjalne zamówienie, wg. życzenia klienta. Przed II wojną światową Packard służył ówczesnej władzy państwowej.

Do września 1939 roku, 5 takich samochodów jeździło w polskiej kolumnie rządowej, wożąc m.in. prezydenta Ignacego Mościckiego.

Samochód wyprodukowany na życzenie Józefa Stalina w liczbie siedmiu egzemplarzy. Muzealny ZIS 110 CABRIO został przysłany do Polski w 1951 roku podczas budowy Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie - dar Stalina dla narodu polskiego. Samochodem tym Józef Stalin miał jako pierwszy przejechać przed trybunami i przekazać swój dar polakom. Jednak budowa Pałacu opóźniła się, a śmierć Stalina uniemożliwiła wręczenie przez niego "podarunku". Auto pozostało jednak w Polsce i stało się ulubioną zabawką marszałka Rokosowskiego, służył przy celebrowaniu świąt państwowych lub przyjmowaniu gości zagranicznych. Z samochodu korzystał również przez długi czas Władysław Gomółka.

Samochód produkowany w ZSRR z przeznaczeniem dla wysokich dygnitarzy partyjnych i państwowych. Samochody tego nie można było kupić. Były one przydzielane na osobiste polecenie Stalina. W Polsce tym jeździł Władysław Gomółka.

Wołgi M24 najczęściej można było spotkać w roli taksówek, gdyż posiadały bardzo miękkie piórowe zawieszenie tylne, które zapewniały znaczną wygodę jazdy. Bardziej luksusowe wersje (koniecznie w kolorze czarnym) zarezerwowane były zarówno dla dyrektorów fabryk i urzędników państwowych, jak i tajnych oddziałów milicji oraz wywiadu. 

W latach 1955 -1961 stylista Virgil Exner wprowadził program stylizacji marek samochodów należących do korporacji Chryslera - "Forward Look" ("Wygląd przyszłości"). Typowe dla tej stylizacji są płaskie maski i różne typy skrzydeł, charakterystyczne dla każdej marki z osobna.

Pierwszy CHEVROLET pojawił się w 1912 roku, stając się od początku do dziś najsilniejszą i największą marką koncernu General Motors. Cechą charakterystyczną dla wszystkich modeli była unifikacja podzespołów, które powielały się w wielu modelach skupionych w koncernie General Motors. Model De Luxe w wersji kabriolet produkowany był w dużo mniejszej ilości niż pozostałe modele, dlatego też ilość egzemplarzy, która zachowała się do chwili obecnej jest niewielka. Swoją popularność pojazd zawdzięczał modnej sylwetce i jakości wykonania.

Firma Buick z okazji 50 rocznicy istnienia wypuszcza na rynek bardzo krótką serię 1690 sztuk tego jubileuszowego kabrioleta. Samochody trafiają do rąk ludzi sław, biznesu i polityki. Takimi samochodami jeździli m. in. Elvis Presley i Marlyn Monroe. Ten samochód do Polski sprowadził premier Józef Cyrankiewicz. Pojazdy produkowane były w dwóch kolorach: różowym i czerwonym. Premier Cyrankiewicz podczas swojej kadencji jeździł Buickiem w kolorze czarnym.

Wyprodukowane w 1978 roku przez włoską firmę Bortone na zamówienie szwedzkiej rodziny królewskiej. Samochód należał przez 29 lat do Kazimierza Korda jednego z najwybitniejszych polskich dyrygentów.

Rolls-Royce to duże, luksusowe wyposażone samochody, z charakterystyczną statuetką Spiryt of Ecstasy (Duch ekstazy) na masce i gotyckim kształtem atrapy. Są synonimem bogactwa i najwyższej klasy. Każdy pojazd jest produkowany na indywidualne zamówienie i wykonany ręcznie. To wszystko powoduje, że każdy Rolls-Royce wyprodukowany od 1900 roku jest pojazdem kolekcjonerskim. To niespotykane jak na tamte czasy połączenie najnowocześniejszej technologii z typowym dla Brytyjczyków konserwatyzmem.

Pierwszy samochód, który dał początek jednej z najsłynniejszych marek świata, stworzył Henry Royce w 1903 roku. W ciągu kilku miesięcy sprzedał wczesny model Royce firmie C.S. Rolls, która była nim tak zachwycona, że pod koniec 1904 roku stworzyła z konstruktorem spółkę, a wyprodukowane samochody zwano Rolls-Royce. SILVER- SHADOW został wypuszczony na rynek w 1965 roku i był pierwszym z modeli o strukturze nośnej skorupowej. Staranne wykończenie nadwozie nie miało nic wspólnego z poprzednimi modelami. Firma zdecydowała się również na produkcję samochodów tej generacji w różnych wersjach, jako sedany, coupe lub kabriolety. Tradycyjnie auta posiadały eksluzywne wyposażenie, wyrafinowane elementy ozdobne nadwozia a wewnątrz najwyższej jakości drewno, dywany i skóry.