W latach 1952–61 Józef Borzęcki skonstruował i zbudował motoszybowiec Stratus. Początkowo był napędzany silnikiem od czeskiej piły motorowej; skrzydła pochodziły z szybowca Żuraw. Początkowo motoszybowiec miał klasyczny układ sterowania z drążkiem sterowym i pedałami steru kierunku, zamieniony później na sprzężony układ sterowania konstrukcji J. Borzęckiego, w którym drążek sterowy służył do kontroli płatowca we wszystkich płaszczyznach (pochylanie, przechylanie i zmiana kierunku), co miało ułatwić naukę pilotażu i „komfort” latania w warunkach amatorskich.
W latach 1961–66 Stratus był eksploatowany potajemnie i nielegalnie. Pod koniec lat 60. zaczęła się jego przebudowa. Otrzymał lżejsze i zapewniające większą doskonałość skrzydła szybowca Komar i skonstruowany przez Józef Borzęckiego czterocylindrowy, dwusuwowy silnik RB2 – były to dwa połączone silniki rozruchowe Riedel od niemieckiego silnika turboodrzutowego Junkers Jumo 004 z okresu II wojny światowej. Tak przebudowany motoszybowiec otrzymał nazwę Altostratus i został oblatany w 1972 r. Był eksploatowany do 1982 r.
Źródło: http://www.muzeumlotnictwa.pl/zbiory_sz.php?ido=288&w=p