Silnik rzędowy BMW IIIa

 

6-cylindrowy tłokowy silnik rzędowy, chłodzony cieczą. Skonstruowany i produkowany w Bayerische Motoren Werke w Monachium. Był to jeden z najlepszych silników w swojej klasie, lekki, niezawodny, zapewniający utrzymanie wysokiej mocy i szybkie wznoszenie.Gaźnik silnika posiadał trzy gardziele – dwie włączane były przez pilota w zależności od wysokości lotu. Używany był m.in. w samolotach myśliwskich Fokker D.VII i Pfalz D.XII z końcowego okresu I wojny światowej.

Źródło: http://www.muzeumlotnictwa.pl/

Dane techniczne

Produkcja: Niemcy
Wytwórca: Bayerische Motoren Werke w Monachium
Czas powstania: 1917 rok
Układ: 6-cylindrowy rzędowy
Chłodzenie: cieczą
Moc maks.: przy 1 400 obr/min 226 KM
Moc nom.: przy obr/min 90 KM
Pojemność: 19 l
Stopień sprężania: 6,5
Redukcja śmigła: 6,5
Masa: 285 kg
Zużycie paliwa: l/h