Silnik rzędowy Bristol Cherub I

 

Silnik tłokowy, dwucylindrowy w układzie „bokser”, chłodzony powietrzem. Został zaprojektowany w 1923 r. przez wydział silnikowy zakładów w Bristolu pod kierownictwem Roya Feddena wobec zapotrzebowania rynkowego na silnik o małej mocy, który umożliwiłby konstruowanie lekkich samolotów.

Cherub stanowił napęd większości spośród samolotów, które wzięły udział w zorganizowanym przez Aeroklub Królewski (Royal Aero Club) konkursie szkolnych lekkich samolotów dwumiejscowych w Lympne 29 września – 4 października 1924 (Two-seater Light Plane Competitions at Lympne): Wee Bee I, Brownie, Avis, Pixie IIIa, Westland Wood Pidgeon, Cranwell II, Vickers Vagabond, Short Satellite. Konkurs miał służyć promocji lotnictwa „dla każdego”. Silnik Cherub zdobył tu spore uznanie, które przełożyło się na popularność silnika w następnych latach. Napęd ten zastosował m.in. niemiecki konstruktor dr Alexander Lippisch w jednym ze swoich „latających skrzydeł” – motoszybowcu Storch IX B.

Źródło: http://www.muzeumlotnictwa.pl/

Dane techniczne

Produkcja: Anglia
Wytwórca: Bayerische Motoren Werke w Monachium
Czas powstania: 1923 rok
Układ: 2-cylindrowy płaski "bokser"
Chłodzenie: powietrze
Moc maks.: przy 2 500 obr/min 32 KM
Moc nom.: przy obr/min KM
Pojemność: 1,095 l
Stopień sprężania: 6,51
Redukcja śmigła:
Masa: kg
Zużycie paliwa: l/h