Silnik rzędowy Maybach HSLu (Mb IV)

 

Silnik dużej mocy do napędu sterowców.

6-cylindrowy tłokowy silnik rzędowy, chłodzony wodą, produkowany w Motoren GmbH w Friedrichshafen. Na każdym cylindrze umieszczany był układ 5-zaworowy, a rozruch ułatwiony był przez dekompresor. Przystosowany był do pracy na większych wysokościach i używany do napędu sterowców. Gaźnik był ogrzewany wodą chłodzącą silnik, a instalacja wydechowa była przystosowana do ogrzewania wnętrza kabiny. Napędzał sterowce Zeppelin od LZ.48 do LZ.97 i samoloty Branderburg W.19.

Źródło: http://www.muzeumlotnictwa.pl/

Dane techniczne

Produkcja: Niemcy
Wytwórca: Motoren GmbH w Friedrichshafen
Czas powstania: 1914 rok
Układ: 6-cylindrowy rzędowy ,
Chłodzenie: Wodą
Moc maks.: przy 1 300 obr/min 240 KM
Moc nom.: przy 1 200 obr/min 200 KM
Pojemność: 20,1 l
Stopień sprężania: 5,9
Redukcja śmigła:
Masa: 370 kg
Zużycie paliwa: l/h