Maszyny tego typu były budowane w zakładach Zeppelin-Staaken Werke GmbH w 1916 roku. Były to wielosilnikowe samoloty bombowe dalekiego zasięgu, oznaczone symbolem R. Zeppelin-Staaken R.VI należał do najliczniejszej budowanych samolotów tej klasy - w różnych odmianach (różniących się głównie silnikami) powstało łącznie 18 egzemplarzy. Czternaście z nich brało udział bezpośredni w działaniach bojowych na froncie wschodnim i zachodnim - wszystkie egzemplarze zostały zniszczone w czasie działań wojennych: dwa zostały zestrzelone, zaś pozostałe uległy rozbiciu w wyniku przymusowych lądowań w drodze do baz.
W zbiorach Muzeum Lotnictwa Polskiego znajduje się gondola silnikowa wraz z dwoma silnikami typu Mercedes D-IVa o mocy 260 KM każdy, zamontowanymi w tandem jeden za drugim. Gondola ta pochodzi z zamolotu typu Staaken R.VI (Alb.) nr 36/16, zbudowanego w 1917 r. w fabryce Albatros Flugzeug Werke. Samolot ten został przekazany, po locie odbiorczym w fabryce w październiku 1917 r. zastępczemu oddziałowi samolotów-olbrzymów w Doberitz (Riessenflugzeug Ersatz Abteilung Doberitz). W czasie eksploatacji w w eskadrze Rfa 501 maszyna ta uległa rozbiciu w nocy z 7 na 8 marca 1918 r. na terytorium Belgii, wracając z nalotu na Anglię.
Źródło: http://www.muzeumlotnictwa.pl/