Silnik turboodrzutowy Tumański RD-9B

 

Silnik turboodrzutowy jednoprzepływowy, jednowałowy, z dziewięciostopniową sprężarką osiową. Posiada układ sterowania upustem powietrza z piątego stopnia sprężarki w zależności od jej sprężu. Ze sprężarki powietrze przepływa do dziesięciu komór spalania umieszczonych we wspólnym płaszczu. Turbina gazowa osiowa dwustopniowa. Za nią znajduje się komora dopalacza z dyszą regulowaną systemem hydraulicznym.

Silnik został opracowany na początku lat 50-tych w Biurze Konstrukcyjnym Mikulina jako lekki napęd o dużym ciągu dla samolotów myśliwskich. Produkowany był też w Chińskiej Republice Ludowej. Był stosowany w samolotach MiG-19S, MiG-19P, MiG-19PM, Jak-25.

Źródło: http://www.muzeumlotnictwa.pl/

Dane techniczne

Produkcja: ZSRR
Wytwórca: brak danych
Czas powstania: lata 50-te XX wieku
Układ:
Masa silnika: kg
Okres międzyremontowy:
Ciąg maksymalny bez dopalania: 2600 kG
Ciąg maksymalny z dopalaniem: 3250 kG
Ciąg przelotowy: 1750 kG
Zurzycie paliwa: 1470 kg/h przy ciągu przelotowym
Stopień sprężania: