Licencyjna wersja napędu pierwszych odrzutowych MiG-ów.
Silnik turboodrzutowy ze sprężarką odśrodkową dwustronną, dziewięcioma komorami spalania i jednostopniową turbiną. Silnik WK‑1A powstał w 1949 r. w biurze konstrukcyjnym W. Klimowa w oparciu o brytyjski silnik Rolls-Royce Nene, zakupiony w Wielkiej Brytanii, produkowany w ZSRR jako RD‑45F. Silnik RD‑45F był stosowany w myśliwcu MiG‑15, a WK‑1A w jego udoskonalonej wersji MiG‑15bis oraz w MiG‑17 i Ił‑28.
Polska w 1955 r. zakupiła licencję na myśliwiec MiG‑15bis, który był produkowany w zakładach WSK Mielec jako Lim‑2, oraz silnik WK‑1A, produkowany w zakładach WSK Rzeszów jako Lis‑2 (Licencyjny silnik-2).
Źródło: http://www.muzeumlotnictwa.pl/