Silnik turboodrzutowy WSK Lis-2

 

Licencyjna wersja napędu pierwszych odrzutowych MiG-ów.

Silnik turboodrzutowy ze sprężarką odśrodkową dwustronną, dziewięcioma komorami spalania i jednostopniową turbiną. Silnik WK‑1A powstał w 1949 r. w biurze konstrukcyjnym W. Klimowa w oparciu o brytyjski silnik Rolls-Royce Nene, zakupiony w Wielkiej Brytanii, produkowany w ZSRR jako RD‑45F. Silnik RD‑45F był stosowany w myśliwcu MiG‑15, a WK‑1A w jego udoskonalonej wersji MiG‑15bis oraz w MiG‑17 i Ił‑28.

Polska w 1955 r. zakupiła licencję na myśliwiec MiG‑15bis, który był produkowany w zakładach WSK Mielec jako Lim‑2, oraz silnik WK‑1A, produkowany w zakładach WSK Rzeszów jako Lis‑2 (Licencyjny silnik-2).

Źródło: http://www.muzeumlotnictwa.pl/

Dane techniczne

Produkcja: Polska
Wytwórca: brak danych
Czas powstania: 1949 rok
Układ:
Masa silnika: 872 kg
Okres międzyremontowy:
Ciąg maksymalny bez dopalania: 2700 kG (26,5 kN)
Ciąg maksymalny z dopalaniem:
Ciąg przelotowy:
Zurzycie paliwa:
Stopień sprężania: 4,0