Radziecka modyfikacja amerykańskiego silnika Cyclone, produkowana na licencji w Polsce.
Silnik skonstruowany przez zespół Arkadija Dmitrijewicza Szwiecowa w oparciu o amerykański silnik Wright R‑1820 Cyclone, produkowany od 1932 w ZSRR pod oznaczeniem M‑25. Udoskonalony M‑62 (m. in. poprawiono kształt kanałów ssących, zwiększono stopień sprężania, zmodyfikowano sprężarkę) pojawił się w 1937 i był produkowany w dużej liczbie na potrzeby lotnictwa wojskowego i cywilnego. W 1941 oznaczenie zmieniono na ASz‑62. W wyniku prac nad zwiększeniem niezawodności silnika i przedłużeniem resursu dzięki udoskonaleniom technologicznym po II wojnie światowej powstała wersja ASz‑62IR.
Od 1961 do chwili obecnej silnik ten jest produkowany seryjnie na licencji w WSK PZL-Kalisz, gdzie podlega dalszemu rozwojowi. Zmodyfikowane wersje silnika o zwiększonej mocy noszą oznaczenia K9‑AA, K9‑BA i K9‑BB. Silniki ASz‑62 i K‑9 zastosowano w samolotach Li‑2, An‑2 i PZL M‑18 Dromader.
Źródło: http://www.muzeumlotnictwa.pl/