Silnik rzędowy Argus As-5

 

Silnik-gigant, który miał być sposobem na ograniczenia traktatu wersalskiego.

24-cylindrowy tłokowy silnik rzędowy w układzie podwójnego W, chłodzony cieczą. Silnik skonstruowany w zakładach Argus Motoren, wyprodukowany w liczbie około 28'700 egzemplarzy. As-410 stanowiły napęd samolotów rozpoznawczych Focke-Wulf Fw 189 Uhu oraz szkolno-treningowych Arado Ar 96 i Pilatus P‑2. 

Źródło: http://www.muzeumlotnictwa.pl/

Dane techniczne

Produkcja: Niemcy
Wytwórca: Argus Motoren
Czas powstania: 1924-27 rok
Układ: 24-cylindrowy rzędowy w układzie podwójnego W
Chłodzenie: cieczą
Moc maks.: przy 1 800 obr/min 1 500 KM
Moc nom.: przy obr/min KM
Pojemność: 94,1 l
Stopień sprężania: 5,6
Redukcja śmigła:
Masa: 1 100 kg
Zużycie paliwa: l/h