Silnik rzędowy Austro-Daimler DM 200

 

6-cylindrowy tłokowy silnik rzędowy, chłodzony wodą. Silnik skonstruowany i produkowany w zakładach Austro-Daimler. Cylindry silnika są odlewane ze stali a następnie obrabiane. Tłoki wykonane z aluminium. Koszulki wodne stalowe, zaspawane. Gaźnik ogrzewany jest wodą z układu chłodzenia. Był stosowany w samolotach Lloyd C.II, Lloyd C.V, Oeffag D.III, Hannover Cl.V, Brandenburg C.I.

Źródło: http://www.muzeumlotnictwa.pl/

Dane techniczne

Produkcja: Austro-Węgry
Wytwórca: Austro-Daimler
Czas powstania: 1916 rok
Układ: 6-cylindrowy rzędowy
Chłodzenie: wodą
Moc maks.: przy 1 500 obr/min 200 KM
Moc nom.: przy 1 350 obr/min 180 KM
Pojemność: 15 l
Stopień sprężania: 5,0
Redukcja śmigła:
Masa: 330 kg
Zużycie paliwa: l/h