Silnik rzędowy Hirth HM-508 przekrój

 

8-cylindrowy tłokowy silnik rzędowy w układzie odwróconego V, chłodzony powietrzem, silnik skonstruowany przez Hellmutha Hirtha, wyposażony w 1-stopniową sprężarkę. Charakterystyczną cechą silnika był wał składany z elementów łączonych i łączenie śmigła z wałem silnika na tzw. zazębienie Hirtha. Był używany w samolotach Messerschmitt Bf 108C, Heinkel He 116.

Źródło: http://www.muzeumlotnictwa.pl/

Dane techniczne

Produkcja: Niemcy
Wytwórca: Hirth Motoren GmbH
Czas powstania: 1936 rok
Układ: 8-cylindrowy rzędowy w układzie odwróconego V
Chłodzenie: powietrze
Moc maks.: przy 3 100 obr/min 280 KM
Moc nom.: przy 2 990 obr/min 255 KM
Pojemność: 8,0 l
Stopień sprężania: 6,2
Redukcja śmigła:
Masa: 208 kg
Zużycie paliwa: l/h