Silnik rzędowy Benz Bz IVd

 

6-cylindrowy tłokowy silnik rzędowy, chłodzony cieczą. Modyfikacja silnika Benz Bz IV z 1915 roku, wyprodukowanego w ilości 6400 egzemplarzy. Silnik jest wyposażony w aluminiowe tłoki. Był stosowany w samolotach AEG J.I, J.II, N.I, AGO C.IV, Albatros C.VII, C.XV, G.III, J.I, DFW C.V, Halberstadt C.V, Friedrichshafen G.II, FF 49, FF 59, LVG C.V.

Źródło: http://www.muzeumlotnictwa.pl/

Dane techniczne

Produkcja: Niemcy
Wytwórca: Benz
Czas powstania: 1917 rok
Układ: 6-cylindrowy rzędowy
Chłodzenie: cieczą
Moc maks.: przy 1 500 obr/min 255 KM
Moc nom.: przy 1 400 obr/min 230 KM
Pojemność: 18,8 l
Stopień sprężania: 5,0
Redukcja śmigła:
Masa: 370 kg
Zużycie paliwa: l/h