Pierwszy w historii napędów lotniczych udany silnik dieslowski.
12-cylindrowy tłokowy silnik rzędowy w układzie odwróconego V, chłodzony cieczą, z bezpośrednim wtryskiem paliwa do cylindrów i dwubiegową sprężarką, pozwalającą na utrzymanie mocy na dużych wysokościach. Wtrysk paliwa był najważniejszym z zastosowanych w silniku nowatorskich rozwiązań technicznych, podnoszących jego osiągi i walory eksploatacyjne.
Silnik Jumo 211 został skonstruowany przez zespół kierowany przez prof. Hugo Junkersa, doskonałego konstruktora samolotów i silników lotniczych. Jego powstanie wiązało się z planami szybkiej rozbudowy niemieckiego lotnictwa wojskowego. Był produkowany w kilku wersjach w dużych liczbach przez okres całej II wojny światowej. Zbudowano ok. 68000 egzemplarzy. Był stosowany w samolotach bombowych Heinkel He 111 i Junkers Ju 88 większości wersji oraz w bombowcach nurkujących Junkers Ju 87.
Źródło: http://www.muzeumlotnictwa.pl/