Silnik rzędowy Junkers L8

 

6-cylindrowy tłokowy silnik rzędowy, chłodzony cieczą, skonstruowany i produkowany w niewielkich ilościach w zakładach Junkers Motorenbau w Dessau jako rozwinięcie wcześniejszego silnika L5. Był stosowany w latach 1929–1934 w samolotach Junkers G.38. 

Źródło: http://www.muzeumlotnictwa.pl/

Dane techniczne

Produkcja: Niemcy
Wytwórca: Junkers Motorenbau w Dessau
Czas powstania: 1929 rok
Układ: 6-cylindrowy tłokowy silnik rzędowy
Chłodzenie: Cieczą
Moc maks.: przy 2 100 obr/min 420 KM
Moc nom.: przy 1 850 obr/min 350 KM
Pojemność: 22,9 l
Stopień sprężania: 5,5
Redukcja śmigła: 0,5
Masa: 420 kg
Zużycie paliwa: l/h