Silnik rzędowy Mercedes D IVa

 

6-cylindrowy tłokowy silnik rzędowy, chłodzony wodą. Opracowany i produkowany Daimler Motoren Gesselschaft w Stuttgarcie. Następca nieudanego Mercedes D IV. Tym razem powrócono do układu 6-cylindrowego, a zwiększenie mocy uzyskano dzięki powiększeniu pojemności cylindrów. W celu zapewnienia właściwego ich napełnienia i przepłukania zastosowano cztery zawory w każdej z głowic oraz poprawiono system przepływu mieszanki.

Stosowany m.in. w samolotach rozpoznawczych Albatros C.X, C.XII, C.XV oraz bombowych Gotha G.II, G.III, G.IV, G.V, G.VII, PFalz C.I, Rumpler C.IV, Friedrichshafen G.II, G.IV, N.I, Linke-Hofmann i Zeppelin-Staaken.

Źródło: http://www.muzeumlotnictwa.pl/

Dane techniczne

Produkcja: Niemcy
Wytwórca: Daimler Motoren Gesselschaft w Stuttgarcie
Czas powstania: 1916 rok
Układ: 6-cylindrowy rzędowy
Chłodzenie: Wodą
Moc maks.: przy 1 500 obr/min 270 KM
Moc nom.: przy 1 400 obr/min 250 KM
Pojemność: 21,7 l
Stopień sprężania: 4,9
Redukcja śmigła:
Masa: 430 kg
Zużycie paliwa: l/h