Silnik rzędowy Mercedes D IV

 

8-cylindrowy tłokowy silnik rzędowy, chłodzony wodą. Opracowany i produkowany Daimler Motoren Gesselschaft w Stuttgarcie, wyposażony w dwa gaźniki, pompę wodną i nurnikową pompę olejową. Przykład ekstremizmu inżynierskiego. By zwiększyć moc, powiększono pojemność istniejącego silnika Mercedes D III. Dodano dwa cylindry, tworząc 8-cylindrowego giganta. Pojawiły się problemy z zasilaniem i silne wibracje wału korbowego. Pomysł zarzucono, a krótkiej serii tych silników użyto do napędu samolotów Albatros D.V.

Źródło: http://www.muzeumlotnictwa.pl/

Dane techniczne

Produkcja: Niemcy
Wytwórca: Daimler Motoren Gesselschaft w Stuttgarcie
Czas powstania: 1915 rok
Układ: 8-cylindrowy rzędowy
Chłodzenie: Wodą
Moc maks.: przy 1 750 obr/min 287 KM
Moc nom.: przy 1 350 obr/min 242 KM
Pojemność: 19,7 l
Stopień sprężania: 4,73
Redukcja śmigła: 0,72
Masa: 405 kg
Zużycie paliwa: l/h