Silnik rzędowy Daimler-Benz DB 600G

 

12-cylindrowy tłokowy silnik rzędowy w układzie odwróconego V, chłodzony cieczą, zaprojektowany przez dr Bergera w firmie Daimler-Benz w 1935 r. DB600 był początkiem linii konstrukcyjnej silników DB601, DB603 i DB605 znanych z okresu II wojny światowej, produkowanych również na licencji we Włoszech i Japonii.

Te nowoczesne jednostki napędowe powstały w wyniku zapotrzebowania rozbudowującego się niemieckiego lotnictwa wojskowego. Cechą charakterystyczną 12-cylindrowych silników DB była możliwość ułożenia lotniczej broni strzeleckiej w osi śmigła. Pomimo, że DB600 był przeznaczony przede wszystkim dla myśliwców, był też stosowany na innych typach samolotów wojskowych. Przedstawiona odmiana DB600G z gaźnikiem 3-dyszowym powstała 1936 r. Wyprodukowano 2 281 silników DB600. Były stosowane w samolotach Heinkel He111D, F, G i Dornier Do17S.

W kolekcji Muzeum znajduje się jeden z trzech zachowanych do dziś na świecie silników w wersji gaźnikowej.

Źródło: http://www.muzeumlotnictwa.pl/

Dane techniczne

Produkcja: Niemcy
Wytwórca: Daimler-Benz
Czas powstania: 1936 rok
Układ: 12-cylindrowy rzędowy w układzie odwróconego V
Chłodzenie: cieczą
Moc maks.: przy 2 400 obr/min 950 KM
Moc nom.: przy 2 200 obr/min 780 KM
Pojemność: 33,9 l
Stopień sprężania: 6,5
Redukcja śmigła: 0,65
Masa: 570 kg
Zużycie paliwa: l/h