Silnik rzędowy RAF 4a Daimler

 

12-cylindrowy tłokowy silnik rzędowy w układzie V, chłodzony powietrzem. Silnik zarazem górno- (zawory wydechowe) i dolno-zaworowy (zawory ssące), z żeliwnymi cylindrami. Był rozwinięciem silnika RAF-1A, różnił się od niego brakiem koła zamachowego, zastąpionego przez napęd pompy olejowej.

Firma Royal Aircraft Factory w Farnborough była jedną z nielicznych w tym czasie fabryk produkujących jednocześnie silniki i płatowce. Silnik RAF 4a był produkowany także przez firmy Siddeley-Deasy oraz Daimler Co. Ltd – obydwie z miasta Coventry. Silnik napędzał samoloty RAF B.E.12, R.E.7 i RAF R.E.8.

 Źródło: http://www.muzeumlotnictwa.pl/

Dane techniczne

Produkcja: Anglia
Wytwórca: Royal Aircraft Factory w Farnborough
Czas powstania: 1915 rok
Układ: 12-cylindrowy rzędowy w układzie V
Chłodzenie: Powietrze
Moc maks.: przy 1 800 obr/min 150 KM
Moc nom.: przy obr/min KM
Pojemność: 13,2 l
Stopień sprężania: 4,2
Redukcja śmigła:
Masa: 300 kg
Zużycie paliwa: l/h