Samolot szkolno-treningowy PZL-I-22 Iryda nr 104
Dane techniczne
Dane ogólne |
Producent: |
Polska (PZL Mielec) |
Lata produkcji: |
1985–1999 |
Lata eksploatacji w Polsce: |
1992–1996 |
Załoga: |
2 osoby (instruktor + uczeń) |
Dane techniczne |
Napęd: |
2 x silnik odrzutowy SO-3 (S0-3W, K-15) |
Ciąg silnika: |
2 x 9,8 kN (10,8 kN, 15,0 kN) |
Rozpiętość: |
9,60 m |
Długość: |
13,22 m |
Wysokość: |
4,30 m |
Powierzchnia nośna: |
19,92 m² |
Masa |
Masa własna: |
4 600 kg |
Masa startowa: |
6 900 kg |
Osiągi |
Prędkość maks.: |
834 km/h |
Prędkość przelotowa: |
500 km/h |
Prędkość minimalna: |
246 km/h |
Prędkość wznoszenia: |
25,0 m/s |
Pułap: |
11 000 m |
Zasięg: |
1 820 km |
Uzbrojenie |
Działka: |
Jedno dwulufowe działko GSz-23Ł kal. 23 mm (200 szt. amunicji) |
Rakiety kierowane: |
wyrzutni rakiet kierowanych klasy powietrze–powietrze R-35 i R-60M |
Rakiety niekierowane: |
wyrzutni rakiet niekierowanych (UB-32, UB-16, Mars-2, Mars-4) |
Bomby: |
4 belki podskrzydłowe umożliwiające podwieszanie bomb o wagomiarze 50–100 kg |