Lekki samolot bombowy Ił-28 R nr 69
lł-28R to wersja rozpoznawcza z powiększonym zbiornikiem paliwa w komorze bombowej oraz dodatkowymi zbiornikami zamontowanymi na końcach skrzydeł. Komorę bombową przystosowano również do zabierania zestawu aparatów, flar i bomb oświetlających. W Polsce eksploatowano 9 samolotów lł-28 w wersji rozpoznawczej.
Eksponat użyczony z Muzeum Marynarki Wojennej w Gdyni.
Dane techniczne
Dane ogólne | |
Producent: | ZSRR |
---|---|
Lata produkcji: | od 1949 |
Lata eksploatacji w Polsce: | 1952–1979 |
Załoga: | 3 osoby |
Załoga: | 3 osoby |
Dane techniczne | |
Napęd: | 2 x silnik turboodrzutowy WK-1A |
---|---|
Moc max silnika: | 2 x 2700 KM |
Rozpiętość: | 21,45 m |
Długość: | 17,60 m |
Wysokość: | 6,70 m |
Powierzchnia nośna: | 60,80 m² |
Masa | |
Masa własna: | 12 890 kg |
---|---|
Masa startowa: | 21 200 kg |
Osiągi | |
Prędkość maks.: | 902 km/h |
---|---|
Prędkość przelotowa: | 770 km/h |
Prędkość minimalna: | 185 km/h |
Prędkość wznoszenia: | 15 m/s |
Pułap: | 12 300 m |
Zasięg: | 2400 km |
Uzbrojenie: | 3 działka lotnicze NR-23 lub NS-23 kal. 23 mm |
Foto: Mariusz Pulkowski ® email: mariusz.pulkowski@poczta.fm
Foto: Mariusz Pulkowski ® email: mariusz.pulkowski@poczta.fm
Foto: Mariusz Pulkowski ® email: mariusz.pulkowski@poczta.fm