Lekki samolot bombowy Ił-28 R nr 69
lł-28R to wersja rozpoznawcza z powiększonym zbiornikiem paliwa w komorze bombowej oraz dodatkowymi zbiornikami zamontowanymi na końcach skrzydeł. Komorę bombową przystosowano również do zabierania zestawu aparatów, flar i bomb oświetlających. W Polsce eksploatowano 9 samolotów lł-28 w wersji rozpoznawczej.
Eksponat użyczony z Muzeum Marynarki Wojennej w Gdyni.
Dane techniczne
| Dane ogólne | |
| Producent: | ZSRR |
|---|---|
| Lata produkcji: | od 1949 |
| Lata eksploatacji w Polsce: | 1952–1979 |
| Załoga: | 3 osoby |
| Załoga: | 3 osoby |
| Dane techniczne | |
| Napęd: | 2 x silnik turboodrzutowy WK-1A |
|---|---|
| Moc max silnika: | 2 x 2700 KM |
| Rozpiętość: | 21,45 m |
| Długość: | 17,60 m |
| Wysokość: | 6,70 m |
| Powierzchnia nośna: | 60,80 m² |
| Masa | |
| Masa własna: | 12 890 kg |
|---|---|
| Masa startowa: | 21 200 kg |
| Osiągi | |
| Prędkość maks.: | 902 km/h |
|---|---|
| Prędkość przelotowa: | 770 km/h |
| Prędkość minimalna: | 185 km/h |
| Prędkość wznoszenia: | 15 m/s |
| Pułap: | 12 300 m |
| Zasięg: | 2400 km |
| Uzbrojenie: | 3 działka lotnicze NR-23 lub NS-23 kal. 23 mm |
Foto: Mariusz Pulkowski ® email: mariusz.pulkowski@poczta.fm
Foto: Mariusz Pulkowski ® email: mariusz.pulkowski@poczta.fm
Foto: Mariusz Pulkowski ® email: mariusz.pulkowski@poczta.fm
















