Samochód CHEVROLET z 1922 r.
Załoga składa się z sześciu strażaków: dowódcy, kierowcy-mechanika oraz dwóch dwuosobowych rot - gaśniczej i wodnej. Samochód ciągnął beczkę - dwukółkę z 750 litrmi wody. Motopompa mogła podać cztery prądy wody o wydajności 200 litrów na min. każdy przy ciśnieniu 8-miu atmosfer. Można było pobierać wodę z hydrantów, ze stawów czy rzek.
Wyposarzenie znajdujące się na samochodzie pochodzi z lat dwudziestych. Samochody służyły do wybuchu II wojny światowej w Oddziałach Straży Ogniowej w Warszawie. Odrestaurowany w 1996 roku z inicjatywy i przy wydatnej pomocy Prezesa Klubu Samochodów Zabytkowych CAAR Pana Tadeusza SKRZELIŃSKIEGO oraz strażaków zatrudnionych w Wydziele Technicznym Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Warszawie.
Załoga składa się z sześciu strażaków: dowódcy, kierowcy-mechanika oraz dwóch dwuosobowych rot - gaśniczej i wodnej.
Dane techniczne
| Produkcja: | USA, Polska |
|---|---|
| Wytwórca: | samochód - CHEVROLET; wyposażenie - Fabryka Narzędzi Pożarniczych "STRAŻAK" w Warszawie przy ul. Syreny 3 |
| Czas powstania: | 1922 rok |
| Silnik | |
| Budowa: | rzędowy, górnozaworowy |
|---|---|
| Cylindry: | 4-cylindrowy |
| Pojemność: | 3,5 litra |
| Moc: | 50 KM |
| Prędkość max: | ok. 120 km/godz |
| Zużycie paliwa: | ok. 25 litrów / 100 km. |
Foto: Mariusz Pulkowski ® email: mariusz.pulkowski@poczta.fm






