Samochód CHEVROLET z 1922 r.

Załoga składa się z sześciu strażaków: dowódcy, kierowcy-mechanika oraz dwóch dwuosobowych rot - gaśniczej i wodnej. Samochód ciągnął beczkę - dwukółkę z 750 litrmi wody. Motopompa mogła podać cztery prądy wody o wydajności 200 litrów na min. każdy przy ciśnieniu 8-miu atmosfer. Można było pobierać wodę z hydrantów, ze stawów czy rzek.

Wyposarzenie znajdujące się na samochodzie pochodzi z lat dwudziestych. Samochody służyły do wybuchu II wojny światowej w Oddziałach Straży Ogniowej w Warszawie. Odrestaurowany w 1996 roku z inicjatywy i przy wydatnej pomocy Prezesa Klubu Samochodów Zabytkowych CAAR Pana Tadeusza SKRZELIŃSKIEGO oraz strażaków zatrudnionych w Wydziele Technicznym Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Warszawie.

Załoga składa się z sześciu strażaków: dowódcy, kierowcy-mechanika oraz dwóch dwuosobowych rot - gaśniczej i wodnej.

Dane techniczne

Produkcja: USA, Polska
Wytwórca: samochód - CHEVROLET; wyposażenie - Fabryka Narzędzi Pożarniczych "STRAŻAK" w Warszawie przy ul. Syreny 3
Czas powstania: 1922 rok
Silnik
Budowa: rzędowy, górnozaworowy
Cylindry: 4-cylindrowy
Pojemność: 3,5 litra
Moc: 50 KM
Prędkość max: ok. 120 km/godz
Zużycie paliwa: ok. 25 litrów / 100 km.