Parowóz serii CK-1

Parowóz zbudowany w Fabryce Maszyn Hannower-Linden (nr fab. 6272) w 1911 roku zakupiła firma "N. Blanke" z Berlina. W roku 1929 Hr. Zamoyski odkupił ten parowóz od Warszawskiej Firmy Budowlano-Technicznej "Wolski, Wiśniewski - Inżynierowie" dla Cukrowni "Klemensów" w Szczebrzeszynie k/Zamościa. Hrabia był właścicielem tej Cukrowni. Brak informacji, w jaki sposób i kiedy parowóz trafił do Polski. W Cukrowni Klemensów pracował do roku 1964, dziesięc lat później został przekazany do Muzeum Kolejnictwa. Obecnie jest eksponowany w Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie.

Dane techniczne

Produkcja: Niemcy
Wytwórca: Hanomag - Hannoversche Maschinenbau AG (wcześniej Georg Egestorff), Hannover-Linden
Czas powstania: 1911 rok
Układ osi i silników: B n2t
Prędkość maksymalna: 15 km/h
Nadciśnienie pary w kotle: 1,2 MPa (12 atm)
Moc parowozu: 22 kW (30 KM)
Masa parowozu: 5,8 t
Szerokość toru: 600 mm