Parowóz przemysłowy T-7841
Zbudowany w Zakładach A. Borsig w Berlinie w roku 1910 (nr fabr. 7841), został zakupiony przez Cukrownię Malbork do obsługi własnej kolei buraczanej o szerokości toru 750 mm na trasie Malbork - Świetlików. W roku 1962 przejeła go Cukrownia Pelpin, gdzie był eksploatowany do roku 1976. W roku 1978 przekazany został do Muzeum Kolejnictwa. Obecnie jest eksponowany w Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie.
Dane techniczne
Produkcja: | Niemcy |
---|---|
Prędkość maksymalna: | 25 km/h |
Nadciśnienie pary w kotle: | 1,2 MPa (12 atm) |
Moc parowozu: | 58 kW (80 KM) |
Masa parowozu: | 8 t |
Szerokość toru: | 750 mm |
Foto: Mariusz Pulkowski ® email: mariusz.pulkowski@poczta.fm