Silnik rzędowy Isotta Fraschini Bianchi V.4B

 

6-cylindrowy tłokowy silnik rzędowy, chłodzony wodą, Silnik skonstruowany i produkowany w Fabrica Automobili Isotta–Fraschini w Mediolanie oraz na licencji w firmie Bianchi. Był wyposażony w dwa gaźniki typu Zenith i dekompresor, ułatwiający rozruch silnika. W prezentowanej wersji silnika smarowanie wymuszone było pompą olejową.

Silnik Isotta-Fraschini V.4b był używany w łodziach latających Macchi M.5 oraz w trzysilnikowych ciężkich samolotach bombowych Caproni Ca.30 i Ca.36.

Źródło: http://www.muzeumlotnictwa.pl/

Dane techniczne

Produkcja: Włochy
Wytwórca: Fabrica Automobili Isotta–Fraschini w Mediolanie
Czas powstania: 1915 rok
Układ: 6-cylindrowy rzędowy
Chłodzenie: Wodą
Moc maks.: przy 1 450 obr/min 170 KM
Moc nom.: przy obr/min KM
Pojemność: 14,3 l
Stopień sprężania: 5,0
Redukcja śmigła:
Masa: 275 kg
Zużycie paliwa: l/h