Samochód osobowy Polonez Analog z 1994
Najbardziej zaawansowany technicznie Polonez. Stały napęd na przód, tył dołączał się tylko w razie potrzeby, bieg terenowy, kolumny Mcpherson, maglownica, wahacze. Blokada mostu i silnik Diesla to tylko niektóre nowości w prototypowym pojeździe. Karoserie zaprojektował prof. Cezary Nawrot. Rama powstała na Politechnice Warszawskiej. Podczas prób terenowych Analog odniósł zaskakujący sukces. Wyprodukowano niecałe 7 egzemplarzy. Nie wszystkie miały napęd na cztery koła. Projekt Terenowego Poloneza został wstrzymany w chwili przejęcia FSO przez Daewoo. Egzemparz był wystawiany na Międzynarodowych Targach Poznańskich w 1994 roku.
Dane techniczne
Produkcja: | Polska |
---|---|
Wytwórnia: | Fabryka Samochodów Osobowych w Warszawie |
Czas powstania: | 1994–1996 (prototypy) |
Typ nadwozia: | 4-drzwiowy pick-up |
Silniki: | 1,9 dm³ |
Skrzynia biegów: | 5-biegowa manualna |
Liczba miejsc: | 5 |
Foto: Mariusz Pulkowski ® email: mariusz.pulkowski@poczta.fm