Przekrój tylniego mostu ciągników ciężkich M-85

Tylni most jest elementm układu napędowego ciągnika. Służy również do zaczepiania przyczep transportowych i maszyn rolniczych współpracujących z ciągnikiem.

 

Tylni most napędowy wraz ze zwolnicami służy do zwiększania momentu obrotowego przekazywanego z silnika i skrzyni przekładnikowej na koła napędowe.

Sprzęgło WOM służy do napędzania mechanizmów urządzeń zewnętrznych. Przekazywanie napędu na przedni most odbywa się za pomocą sprzęgła ciernego wielopłytkowego sterowanego hydraulicznie.

 

Dane techniczne

Przekładnia główna: eloidalna o przełożeniu i-4,636
Mechanizm różnicowy: blokowany mechanicznie
Miernik impulsów: ze sprężyną płaską
Sprzęgło WOM: wielootworkowe z hamulcem tłoczkowym
Zwolnice: planetarne o przełożeniu i=5,4
Hamulce: suche tarczowe typu Girling