Transporter Opancerzony SKOT-1
Transporter opancerzony SKOT został opracowany w końcu lat piędziesiątych w Czechosłowacji w oparciu o podzespoły samochodu ciężarowego TATRA-813. Gwarantował dużo większe bezpieczeństwo żołnierzom desantowym w czasie tzw. "spieszenia". Przedział desantowy znajdował się z tyłu pojazdu.
Dane techniczne
| Produkcja: | Czechosłowacja, Polska |
|---|---|
| Wytwórca: | Fabryka Samochodów Ciężarowych w Lublinie |
| Załoga: | 2 + 18 żołnierzy |
| Wymiary: | długość - 744 cm; szerokość - 255 cm; wysokość - 206 cm |
| Uzbrojenie: | brak uzbrojenia stałego |
| Napęd: | silnik siesla, 4-suwowy, widlasty, 8-cylindrowy, TATRA |
| Pancerz: | spawany z elementów walcowanych o grubości chroniącej przed działaniem pocisków broni strzeleckiej oraz odłamkami granatów |
| Pojemność: | 11 762 cmm |
| Moc max.: | 134 kW/180 |
| Chłodzenie: | powietrzem |
| Prędkość max.: | po drodze - 110 km/h; pływania - 9 km/h |
Foto: Mariusz Pulkowski ® email: mariusz.pulkowski@poczta.fm







