Seryjną produkcję samochodów opancerzonych rozpoczęto w 1963 roku. W połowie lat sześdziesiątych FUG-i weszły na wyposarzenie pododdziałów rozpoznawczych i przeciwpancernych WP. Samochody FUG na przełomie lat sześdziesiątych i siedemdziesiątych zostły wys\cofane z uzbrojenia i zastąpione samochodami opancerzonymi BRDM-2.
Transportery opancerzone
Kołowy transporter opancerzony SKOT wersja zaporowa
Wersja inżynieryjna transportowa SKOT opracowana w Wojskowym Instytucie Techniki Uzbrojenia w latach 70-tych. Przeznaczony do ustawiania zapór minowych.
Gąsienicowy transporter opancerzony TOPAS-2AP
Na wyposażeniu od lat 60-tych. Użytkowane w Jednostkach Obrony Wybrzeża. W trakcie eksploatacji w pojazdach wprowadzono wiele zmian, m.in.: filtry powietrza, lokalizacja zbiorników paliwa.
Opancerzony Ciągnik wielozadaniowy MT-LB
Ciągniki MT-LB są przeznaczone do holowania przyczep dział artyleryjskich i przewozu ludzi. Ciągnik trafił na uzbrojenie Armii Radzieckiej w latach sześćdziesiątych, a następnie do innych armii Układu Warszawskiego.
Bojowy wóz piechoty BWP (BMP-1)
Bojowe wozy piechoty BWP zostały opracowane w Związku Radzieckim w latch sześdziesiątych. Do uzbrojenia Wojska Polskiego trafiły w 1973 roku. Stanoeią podstawowy pojazd jednostek Wojsk Zmechanizowanych. Prezentowany eksponat został zbudowany w 1979 roku, ostatnią jednostką w której pełnił słżbę była 15 Giżycka Brygada Zmechanizowana. W 2003 roku został przekazany do zbiorów muzeum WP.
Wtrzutnia ZP-27 przeciwpancernych pocisków kierowanych 3M6 na podwoziu samochodu opancerzonego BRDM
Samochody BRDM zakupiono na początku lat 60-tych Maszyny wyposażone w trzyprowadnicowe, wyrzutnie kierowanych przewodowo ppanc.pocisków rakietowych 3M6 "Trzmiel",stosowane w oddziałach przeciwpancernych wojsk zmechanizowanych.
Wyrzutnia ZP 111 przeciwpancernych pocisków kierowanych 9M14 na podwoziu samochodu opancerzonego BRDM
Samochody rozpoznawcze BRDM zakupione ala WP na początku lat 60-tych stosowane w pododdziałach i rzeciwpancernych wojsk zmechanizowanych.