Lekki pojazd wielozadaniowy Sd.Kfz.2 NSU Kettenkrad

Lekki pojazd wielozadaniowy produkcji niemieckiej z okresu II wojny światowej o trakcji półgąsienicowej, który z przodu posiada koło motocyklowe z kierownicą na widelcu. Jest połączeniem motocykla z pojazdem gąsienicowym. Produkowany w zakładach NSU-Werke w latach 1941-1948, gdzie w 1939 r. opracowano prototyp.

 Używany był na wszystkich frontach drugiej wojny światowej oraz po wojnie w rolnictwie. Stosowany jako ciągnik do lekkich dział, moździerzy, przewozu pilotów na lotniska polowe oraz układania kabli. Sprawdził się w ciężkich warunkach frontu wschodniego. Do końca wojny wyprodukowano 8345 egzemplarzy. Używany przez wojsko Niemiec, Rumunii, Finlandii, Węgier, Włoch.

Pojazd z kolekcji Adama Rudnickiego.

 

Dane techniczne

Dane Techniczne
Produkcja: Niemcy
Wytwórca: NSU Motorenwerke
Czas powstania: lata 1940 – 1945 oraz 1947 – 1948
Załoga: kierowca i dwóch pasażerów;
Silnik: 4-cylindrowy, gaźnikowy, czterosuwowy, chłodzony cieczą Opel Olimpia o pojemności 1488 ccm i mocy 36 KM;
Transmisja: mechaniczna;
Poj. zb. paliwa: 2 x 21 l;
Długość: 3,00 m;
Szerokość: 1,00 m;
Masa: 1 235 kg (własna);·1 560 kg (maksymalna);
Prędkość maksymalna: 70 km/h;
Pojazd produkcji: niemieckiej .