Eksponowany w muzeum transporter to pojazd BTR-152W z urządzeniem do regulacji ciśnienia w ogumieniu, przebudowany na wóz dowodzenia z zakrytym przedziałem bojowym. Wersja ta nie była uzbrojona
Kołowy transporter opancerzony BTR-152
Transportery BTR-152, skonstruowane w ZSRR, wprowadzono na uzbrojenie Ludowego Wojska Polskiego w latach pięćdziesiątych. Były one wykorzystywane głównie w jednostkach piechoty zmechanizowanej. Od połowy lat sześćdziesiątych, po uruchomieniu produkcji seryjnej transporterów opancerzonych „SKOT", pojazdy BTR-152 wycofywano stopniowo ze służby.
Dane techniczne
Dane Techniczne | |
Produkcja: | ZSRR |
---|---|
Wytwórca: | Moskiewskiej Fabryce Samochodów (ZiŁ) |
Czas powstania: | lata 1950 - 1962 |
Załoga: | 2 ludzi + 17 żołnierzy desantu; |
Masa bojowa: | 8,6-8,9 t;; |
Uzbrojenie: | 1 karabin maszynowy SGMB kal. 7,62 mm; |
Opancerzenie: | maks. 13 mm; |
Napęd: | silnik ZiS-123 lub ZiŁ-123 o mocy 110 KM; |
Maksymalna prędkość jazdy: | 65-75 km/h; |
Zasięg jazdy: | 550-650 km; |
Transporter produkcji: | ZSRR . |
Foto: Mariusz Pulkowski ® email: mariusz.pulkowski@poczta.fm