Podwozia BRDM wykorzystywano także do produkcji specjalnej wersji uzbrojonej w wyrzutnie kierowanych przeciwpancernych pocisków rakietowych 3M6, a później także 9M14M "Malutka". Ta wersja była stosowana w pododdziałach przeciwpancernych wojsk zmechanizowanych.
Opancerzony samochód rozpoznawczy BRDM
Pojazdy BRDM, skonstruowane w ZSRR w końcu lat pięćdziesiątych, wprowadzono na uzbrojenie Ludowego Wojska Polskiego na początku lat sześćdziesiątych. Były one szeroko stosowane w oddziałach rozpoznawczych większości rodzajów wojsk, zastępując stosowane dotychczas lekkie kołowe transportery opancerzone BTR-40.
Dane techniczne
| Dane Techniczne | |
| Produkcja: | ZSRR |
|---|---|
| Wytwórca: | brak danych |
| Czas powstania: | lata 1957 – 1966 |
| Załoga: | 5 ludzi; |
| Masa bojowa: | 5,6 t; |
| Uzbrojenie: | 1 km SGMB kal.7,62 mm lub 1 wkm DSzK kal. 12,7 mm ustawiony·na kadłubie; |
| Pancerz: | maks. 12 mm; |
| Napęd: | silnik GAZ-40P o mocy 90 km; |
| Maksymalna prędkość: | jazdy 75-90 km/h; pływania 8-9 km/h; |
| Zasięg jazdy: | 500 km; |
| Pojazd produkcji: | ZSRR. |
Foto: Mariusz Pulkowski ® email: mariusz.pulkowski@poczta.fm




