BRDM-2 jest wersją rozwojową pojazdów BRDM, z silnikiem o większej mocy, zamontowanym z tyłu kadłuba oraz z uzbrojeniem w wieży obrotowej. Występuje on również w wersji przeciwpancernej uzbrojonej w zestaw rakietowy „Malutka-P" lub 9K113 „Konkurs".
Opancerzony samochód rozpoznawczy BRDM-2
Pojazdy BRDM-2, skonstruowane w ZSRR, wprowadzono do uzbrojenia pododdziałów rozpoznawczych Ludowego Wojska Polskiego w drugiej połowie lat sześćdziesiątych. Zastąpiły w nich wcześniej używane i stopniowo wycofywane samochody rozpoznawcze BRDM i FUG.
Dane techniczne
| Dane Techniczne | |
| Produkcja: | ZSRR, Polska |
|---|---|
| Wytwórca: | Arzamaska Fabryka Maszyn |
| Czas powstania: | lata 1963 - 1989 |
| Załoga: | 4 ludzi; |
| Masa bojowa: | 7 t; |
| Uzbrojenie: | 1 wielkokalibrowy karabin maszynowy KPWT kal. 14,5 mm i sprzężony z nim karabin maszynowy PKT kal. 7,62 mm; |
| Opancerzenie: | maks. 10 mm; |
| Napęd: | silnik GAZ-41 o mocy 140 KM; |
| Maksymalna prędkość: | jazdy 100 km/h, pływania - 10 km/h; |
| Zasięg jazdy: | 750 km; |
| Pojazd produkcji: | ZSRR . |
Foto: Mariusz Pulkowski ® email: mariusz.pulkowski@poczta.fm



