Po zakończeniu eksploatacji i przygotowaniu do ekspozycji w macierzystej Lokomotywowni, została przekazana w 1984 roku do Muzeum Kolejnictwa w Warszawie, gdzie jest eksponowana na wystawie zabytkowego taboru kolejowego.
Lokomotywa elektryczna serii EU20 nr 24
Do obsługi ruchu towarowego na zelektryfikowanej magistrali kolejowej Warszawa-Gliwice zakupionow NRD ciężkie lokomotywy elektryczne, których seria otrzymała oznaczenie EU20. W latach 1956-1958 zakłady LEW w Henningsdorfie koło Berlina dostarczyły 34 lokomotywy tej serii. Skierowano je do Lokomotywowni Piotrków Trybunalski, gdzie obsługiwały ciężkie, przewożące węgiel pociągi towarowe. Lokomotywę nr 24 zbudowano w 1957 roku.
Dane techniczne
| Produkcja: | NRD |
|---|---|
| Wytwórca: | VEB Lokomotivbau-Elektrotechnische Werke „Hans Beimler”, Hennigsdorf |
| Czas powstania: | 1957 rok |
| Prędkość maksymalna: | 110 km/h |
| Moc ciągła: | 2 520 kW |
| Napięcie zasilania: | 3 000 V, prąd stały |
| Układ osi: | C0 C0 |
| Liczba silników trakcyjnych: | 6 |
| Masa lokomotywy: | 120 t |
Foto: Mariusz Pulkowski ® email: mariusz.pulkowski@poczta.fm










