Wagon ten wyprodukowano prawdopodobnie w Polsce w okresie międzywojennym. Po wycofaniu z eksploatacji, Lokomotywownia Łuków parzekazała go w 1996 roku do Muzeum Kolejnictwa w Warszawie, gdzie jest ekspnowany na wystawie zabytkowego taboru kolejowego. Pierwotnie wagon wyposażony był w budkę hamulcową na pomoście, a także w hamulec powietrzny zespolony systemu Kunze-Knorr, które zostały zdemontowane w późniejszym okresie jego eksploatacji.
Wagony
Wagon salonowy typu 26W, tzw. Salonka Bieruta
Wagon ten został zbudowany w 1939 roku, przez Zakłady im. Hipolita Cegielskiego w Poznaniu, jako wagon restauracyjny. Wagony te wyprodukowano w Poznaniu tuż przed wybuchem II wojny światowej dla Europejskiego Towarzystwa Wagonów Sypialnych i Restauracyjnych CIWL w ilości 4 sztuk.Odbiorca nie zdążył ich odebrać przed wybuchem wojny.W latach 1939-1945 Niemcy rozpoczęli przebudowę na salonki dla dygnitarzy hitlerowskich,której nie ukończono do 1945 roku. W 1947 roku przebudowano go na salonowy. W latach 1952 i 1955 był modernizowany w Zakładach Naprawczych Taboru Kolejowego w Poznaniu.
Wagon towarowy dwuosiowe kryty specjalny budowy
Po zakończeniu II Wojny Światowej PKP przejęły stosunkowo liczną grupę wagonów towarowych różnych typów pochodzenia włoskiego. Wśród nich znalazło się ok. dwudziestu wagonów krytych specjalnych, przeznaczonych do przewozu owoców i warzyw, włoskich serii EE oraz FF, zbudowanych dla kolei FS w latach 1937-42, w ilości 1050 egzemplarzy. Bardzo charakterystyczną cechą tych nowoczesnych wówczas wagonów był duży rozstaw osi i zawieszenie z długimi, prostokątnymi ogniwami resorów, co pozwalało na spokojny bieg wagonu przy prędkościach rzędu 100 km/h.
Wagon towarowy z pomostem hamowniczym
Od roku 1927 koleje niemieckie Deutsche Reichsbahn Gesellschaft (DRG) zamawiały już niemal wyłącznie wagony towarowe o konstrukcji ujednoliconej, określanej w Niemczech mianem tzw. budowy „wymiennej” (niem. Austauschbau), a więc zbudowane już zgodnie z zachowaniem zasady pełnej wymienności części.
Wagon kryty kryty budowy węgierskiej
Prezentowany typ wagonu był przez kilkadziesiąt lat podstawowym typem towarowego wagonu krytego, budowanym dla kolei węgierskich (MAV). W latach 1915-1926, kilka węgierskich wytwórni taboru kolejowego takich jak: Ganz, Schlick-Nicholson, czy Györ, wyprodukowało kilkanaście tysięcy takich wagonów. Były one produkowane zarówno w wersji bez hamulca, jak i w wersji z hamulcem ręcznym, obsługiwanym z budki hamulcowej.
Wagon lodownia typu 202Lc
Wagony chłodnie tej serii (czynnik chłodzący - suchy lód) przeznaczone były do przewozu żywności. Budowano je w Polsce w Zakładach Naprawczych Taboru Kolejowego w Ostrowie Wielkopolskim w latach 1966-1972.