Wagon towarowy dwuosiowe kryty specjalny budowy
Po zakończeniu II Wojny Światowej PKP przejęły stosunkowo liczną grupę wagonów towarowych różnych typów pochodzenia włoskiego. Wśród nich znalazło się ok. dwudziestu wagonów krytych specjalnych, przeznaczonych do przewozu owoców i warzyw, włoskich serii EE oraz FF, zbudowanych dla kolei FS w latach 1937-42, w ilości 1050 egzemplarzy. Bardzo charakterystyczną cechą tych nowoczesnych wówczas wagonów był duży rozstaw osi i zawieszenie z długimi, prostokątnymi ogniwami resorów, co pozwalało na spokojny bieg wagonu przy prędkościach rzędu 100 km/h.
Dane techniczne
Produkcja: | Włochy |
---|---|
Wytwórca: | brak danych |
Czas powstania: | ok 1940 roku |
Długość ze zderzakami: | 11 600 mm |
Rozstaw osi: | 8 500 mm |
Długość ładunkowa: | 10 350 mm |
Powierzchnia ładunkowa: | 27,4 m2 |
Granica obciążenia: | 16,0 t |
Masa własna: | 14 100 kg |
Hamulec: | przewód główny (pierwotnie: Breda G-P) |
Rodzaj łożysk: | ślizgowe (FS) |
Prędkość maksymalna: | 80 km/h; pierwotnie: 100 km/h |
Foto: Mariusz Pulkowski ® email: mariusz.pulkowski@poczta.fm