Wagon towarowy dwuosiowe kryty specjalny budowy

Po zakończeniu II Wojny Światowej PKP przejęły stosunkowo liczną grupę wagonów towarowych różnych typów pochodzenia włoskiego. Wśród nich znalazło się ok. dwudziestu wagonów krytych specjalnych, przeznaczonych do przewozu owoców i warzyw, włoskich serii EE oraz FF, zbudowanych dla kolei FS w latach 1937-42, w ilości 1050 egzemplarzy. Bardzo charakterystyczną cechą tych nowoczesnych wówczas wagonów był duży rozstaw osi i zawieszenie z długimi, prostokątnymi ogniwami resorów, co pozwalało na spokojny bieg wagonu przy prędkościach rzędu 100 km/h.

Dane techniczne

Produkcja: Włochy
Wytwórca: brak danych
Czas powstania: ok 1940 roku
Długość ze zderzakami: 11 600 mm
Rozstaw osi: 8 500 mm
Długość ładunkowa: 10 350 mm
Powierzchnia ładunkowa: 27,4 m2
Granica obciążenia: 16,0 t
Masa własna: 14 100 kg
Hamulec: przewód główny (pierwotnie: Breda G-P)
Rodzaj łożysk: ślizgowe (FS)
Prędkość maksymalna: 80 km/h; pierwotnie: 100 km/h