Wagon zbiornikowy serii Rh nr 551214
Wagon ten wyprodukowano prawdopodobnie w Polsce w okresie międzywojennym. Po wycofaniu z eksploatacji, Lokomotywownia Łuków parzekazała go w 1996 roku do Muzeum Kolejnictwa w Warszawie, gdzie jest ekspnowany na wystawie zabytkowego taboru kolejowego. Pierwotnie wagon wyposażony był w budkę hamulcową na pomoście, a także w hamulec powietrzny zespolony systemu Kunze-Knorr, które zostały zdemontowane w późniejszym okresie jego eksploatacji.
Dane techniczne
| Produkcja: | Niemcy |
|---|---|
| Wytwórca: | brak danych |
| Czas powstania: | 1928 roku |
| Prędkość dopuszczalna: | 80 km/h |
| Długość: | 8,8 m |
| Długość zbiornika: | 6,1 m |
| Masa: | 9,55 t |
| Rozstaw osi: | 4,5 m |
| Konstrukcja podwozia: | kształtowniki stalowe nitowane |
| Hamulec: | tylko przewód powietrzny |
| Łożyska: | ślizgowe |
| Resory: | 13-piórowe |
Foto: Mariusz Pulkowski ® email: mariusz.pulkowski@poczta.fm








