Samolot wielozadaniowy PZL-104 Wilga 35A
Wilga 35A to podstawowa wersja samolotu przeznaczona dla aeroklubów, wyposażona w hak do holowania szybowców. Samoloty Wilga były używane również w wojsku jako samoloty łącznikowo-transportowe i łącznikowo-rozpoznawcze. W latach j 1972–1975 zbudowano 27 samolotów „Wilga 35” w wersji wojskowej. Znajdowały się na wyposażeniu | pułków lotniczych jeszcze w latach dziewięćdziesiątych XX wieku.
Dane techniczne
Dane ogólne | |
Producent: | POLSKA (PZL-Okęcie) |
---|---|
Lata produkcji: | od 1968 (PZL-104 Wilga 2 od 1963) |
Lata eksploatacji w Polsce: | od 1968 |
Załoga: | 1 osoba |
Dane techniczne | |
Napęd: | PZL AI-14RA |
---|---|
Ciąg silnika: | 194 kW (260 KM) |
Rozpiętość: | 11,12 m |
Długość: | 8,10 m |
Wysokość: | 2,94 m |
Powierzchnia nośna: | 15,50 m² |
Masa | |
Masa własna: | 900 kg |
---|---|
Masa całkowita: | 1 300 kg |
Osiągi | |
Prędkość maks.: | 200 km/h |
---|---|
Prędkość przelotowa: | 157 km/h |
Prędkość minimalna: | 68 km/h |
Prędkość wznoszenia: | 5 m/s |
Pułap: | 4 000 m |
Zasięg: | 680 km |
Liczba miejsc: |
Foto: Mariusz Pulkowski ® email: mariusz.pulkowski@poczta.fm
Foto: Mariusz Pulkowski ® email: mariusz.pulkowski@poczta.fm
Foto: Mariusz Pulkowski ® email: mariusz.pulkowski@poczta.fm