Samolot wielozadaniowy PZL-104 Wilga 35A
Wilga 35A to podstawowa wersja samolotu przeznaczona dla aeroklubów, wyposażona w hak do holowania szybowców. Samoloty Wilga były używane również w wojsku jako samoloty łącznikowo-transportowe i łącznikowo-rozpoznawcze. W latach j 1972–1975 zbudowano 27 samolotów „Wilga 35” w wersji wojskowej. Znajdowały się na wyposażeniu | pułków lotniczych jeszcze w latach dziewięćdziesiątych XX wieku.
Dane techniczne
| Dane ogólne | |
| Producent: | POLSKA (PZL-Okęcie) |
|---|---|
| Lata produkcji: | od 1968 (PZL-104 Wilga 2 od 1963) |
| Lata eksploatacji w Polsce: | od 1968 |
| Załoga: | 1 osoba |
| Dane techniczne | |
| Napęd: | PZL AI-14RA |
|---|---|
| Ciąg silnika: | 194 kW (260 KM) |
| Rozpiętość: | 11,12 m |
| Długość: | 8,10 m |
| Wysokość: | 2,94 m |
| Powierzchnia nośna: | 15,50 m² |
| Masa | |
| Masa własna: | 900 kg |
|---|---|
| Masa całkowita: | 1 300 kg |
| Osiągi | |
| Prędkość maks.: | 200 km/h |
|---|---|
| Prędkość przelotowa: | 157 km/h |
| Prędkość minimalna: | 68 km/h |
| Prędkość wznoszenia: | 5 m/s |
| Pułap: | 4 000 m |
| Zasięg: | 680 km |
| Liczba miejsc: |
Foto: Mariusz Pulkowski ® email: mariusz.pulkowski@poczta.fm
Foto: Mariusz Pulkowski ® email: mariusz.pulkowski@poczta.fm
Foto: Mariusz Pulkowski ® email: mariusz.pulkowski@poczta.fm



















