Samolot szkolny PZL-130 Orlik nr 018
Polski samolot szkolno-treningowy wprowadzony do szkolenia selekcyjnego i podstawowego w Wyższej Szkole Oficerskiej Sił Powietrznych. Wykorzystywany również do lotów dyspozycyjnych. Opracowany w PZL Warszawa Okęcie. Prototyp wzniósł się w powietrze w 1984 roku. W wyniku późniejszych modyfikacji powstała wersja TC-1. Wyposażony w fotele katapultowe Martin Baker CH.15A. W 2003 roku w służbie - 35 sztuk.
Dane techniczne
Dane Techniczne | |
Produkcja: | Polska |
---|---|
Wytwórca: | Polskie Zakłady Lotnicze PZL Warszawa-Okęcie |
Czas powstania: | lata 1992 - 2002 |
Rozpiętość: | 9 m; |
Długość: | 9,185 m; |
Wysokość: | 3,53 m; |
Masa własna: | 2 050 kg; |
Masa całkowita: | 2 700 kg: |
Prędkość maksymalna: | 501 km/h; |
Prędkość wznoszenia: | 13,3 m/s; |
Pułap praktyczny: | 10 000 m; |
Zasięg maksymalny: | 1 200 km |
Napęd: | silnik turbośmigłowy Motorlet ·Walter M - 601 T o mocy 560 kW; |
Uzbrojenie: | możliwe stosowanie czterech·węzłów do podwieszania uzbrojenia; |
Samolot produkcji: | polskiej . |
Foto: Mariusz Pulkowski ® email: mariusz.pulkowski@poczta.fm