W wyniku dokonanych zmian lokomotywa ta stała się najsilniejszym parowozem na kolejach wąskotorowych kursującym po torze o szer.750 mm.W tym stanie parowóz został zaliczony do serii Pw. W roku 1978 został przekazany do zbiorów Muzeum Kolejnictwa w Warszawie.Obecnie eksponowany jest w Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie.
Parowóz serii Pw53-1980 t10x-1980
Lokomotywa ta początkowo należała do rodziny parowozów serii Tw53/nr fabr.2646/ zw.tendrzakami,które budowano w latach 1953/55 w chrzanowskim FABLOK-u dla Górnośląskich Kolei Wąskotorowych o szerokości toru 785 mm.W roku 1971 w nowosądeckim ZNTK poddano go przebudowie polegającej na przystosowaniu do pracy po torze o szer.750 mm,dołączeniu tendra od parowozu UNRRA serii Pt10x o pojemności 10 m3 wody i 6 t węgla,oraz zainstalowaniu hamulca powietrznego.
Dane techniczne
Produkcja: | Polska |
---|---|
Wytwórca: | Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Chorzowie |
Prędkość maksymalna: | 30 km/h |
Nadciśnienie pary w kotle: | 1,3 MPa(13 atm) |
Moc parowozu: | 294 kW (400 KM) |
Masa parowozu z tendrem: | 38,7 t (27,5+11,2) |
Szerokość toru: | 750,785 mm |
Foto: Mariusz Pulkowski ® email: mariusz.pulkowski@poczta.fm