Po wycofaniu z eksploatacji w Lokomotywowni Ełk, w 1996 roku został przekazany do Muzeum Kolejnictwa w Warszawie, gdzie jest eksponowany na wystawie zabytkowego taboru.
Parowóz serii Ol49 nr 21
Parowóz serii Ol49 został zaprojektowany przez polskich inżynierów w 1949 roku. Przeznaczony był do obsługi lokalnych pociągów pasażerskich o masie do 400 t. Miał nowatorskie rozwiązania konstrukcyjne i nowoczesną sylwetkę. Parowozy te były budowane w latach 1951-1954 w zakładach BABLOK w Chrzanowie. Wyprodukowano ich 112 dla PKP i 3 na eksport. Parowóz nr 21 zbudowano w 1952 roku.
Dane techniczne
Produkcja: | Polska |
---|---|
Wytwórca: | Fabryka Lokomotyw im. F. Dzierżyńskiego, Chrzanów (Fablok) |
Czas powstania: | 1952 rok |
Układ osi: | 1’C1’ |
Prędkość maksymalna: | 100 km/h |
Moc: | 950 kW (1 290 KM) |
Nadciśnienie pary w kotle: | 1,6 MPa (16 at) |
Masa parowozu: | 144,9 t |
Foto: Mariusz Pulkowski ® email: mariusz.pulkowski@poczta.fm
Foto: Mariusz Pulkowski ® email: mariusz.pulkowski@poczta.fm