Do roku 1995 eksponowana była jako pomnik techniki na stacji Bydgoszcz Główna,a następnie została przekazana do warszawskiego Muzeum Kolejnictwa,gdzie możemy ją oglądać w skansenie lokomotyw.
Parowóz serii Pm2 nr 34
Parowóz ten jest jednym z 34 jakie pracowały na PKP po II wojnie światowej w DOKP Poznań i Gdańsk. Został wyprodukowany na zamówienie kolei niemieckich w roku 1936 w berlińskiej firmie Berliner Maschinenbau AG (BMAG),dawniej L.Schartzkopff z przeznaczeniem do obsługi pociągów pośpiesznych na trasach kolejowych o nawierzchni dopuszczającej nacisk 18 ton. Lokomotywy te stacjonowały w parowozowniach:Bydgoszcz Gł., Toruń oraz Iława. Na PKP wiekszość parowozów tej serii otrzymała tendry serii 34D44 od parowozów towarowych Ty4. Ostatnie parowozy tej serii zakończyły swoją służbę na PKP w 1978 roku. Dla celów muzealnych została zachowana lokomotywa serii Pm2 nr 34.
Dane techniczne
Produkcja: | Niemcy |
---|---|
Wytwórca: | Berliner Maschinenbau AG vormals L. Schwartzkopff (BMAG) |
Czas powstania: | 1936 rok |
Układ osi: | 2`C1` |
Długość całkowita: | 23 905 mm |
Masa służbowa: | 175 100/173 800 kg |
Prędkość maksymalna: | 120/130 km/h |
Pojemność skrzyni wodnej: | 34 m3 |
Pojemność skrzyni węglowej: | 10 t |
Nadciśnienie pary w kotle: | 16 at |
Foto: Mariusz Pulkowski ® email: mariusz.pulkowski@poczta.fm
Foto: Mariusz Pulkowski ® email: mariusz.pulkowski@poczta.fm
Foto: Mariusz Pulkowski ® email: mariusz.pulkowski@poczta.fm