W 1937 roku niemiecka firma NSU wykupiła od Fiata licencje i rozpoczęła produkcję samochodu, który wcześniej pod nazwą Topolino ("myszka") zaczął motoryzować niemcy. Do roku 1941z taśm montażowych zjechało około 7 000 aut NSU-Fiat 500. Ten mały samochodzik znakomicie spisywał się nie tylko na drogach Półwyspu Apenińskiego, równie dobrze sprawował się w Niemczech, a także we Francji, gdzie produkowany na licencji pod nazwą Simca 5. NSU-Fiat 500 sprawdził się także w trudnych warunkach Afrykańskich. Podczas II wojny światowej wykorzystywany był przez oddziały Afriakorps.
Samochody
Samochód osobowy Opel P4 z 1935
Produkcje modelu P4 rozpoczęto w 1935 roku. Był to najtańszy OPEL produkowany wówczas kosztował 1450 DM. Samochód z racji swoich osiągów popularnie nazywano "osiołkiem". Niezmieniony w swej konstrukcji produkowany był do 1937 roku.
Samochód osobowy Mercedes-Benz 170V (W136) z 1938
Mercedes-Benz 170V pokazany został w lutym 1936 roku na wystawie samochodów w Berlinie. Samochód skierowany był do szerokiego odbiorcy i przygotowany do masowej produkcji. Model 170V odniósł sukces marketingowy i stał się tym samym najliczniej produkowanym samochodem osobowym koncernu Daimler-Benz AG do wybuchu II wojny światowej, a następnie modelem wyjściowym programu produkcyjnego firmy w okresie powojennym. Ogółem wyprodukowano w latach 1935 - 1943 aż 74 964 egzemplarze tego samochodu. Stosowano przy tym różne rozwiązania karoserii samochodu: limuzyna 2 i 4 drzwiowa, kabriolet-limuzyna 2 i 4 drzwiowa oraz kabriolet typu A i B.
Samochód osobowy Austin Six z 1939
Pierwszy służbowy samochód Bolesława Bieruta po jego dojściu do władzy. Auto wyposażone było w szybę, która oddzielała pasażera od kierowcy oraz dwa specjalne miejsca dla ochrony. Od nowości Austin miał tylko jednego właściciela. Samochód podarował mianowicie Bierut swojemu kierowcy.
Samochód osobowy Packard Eight z 1930 roku
Do września 1939 roku, 5 takich samochodów jeździło w polskiej kolumnie rządowej, wożąc m.in. prezydenta Ignacego Mościckiego.
Samochód osobowy BMW 326 z lat 1936-41
To szybkie, średniej wielkości auto odznaczało się nowatorską jak na owe czasy stylistyką, co zapewniało mu wysoki poziom sprzedaży (pomimo dość wygórowanej ceny). Wyprodukowano łącznie aż 15 949 sztuk. Był to pierwszy czterodrzwiowy samochód BMW, uważany za jeden z najnowocześniejszych w tamtych czasach - pierwsze auto z aereodynamiczną karoserią, hydraulicznym układem hamowania i ukrytym kołem zapasowym. Wprowadzono w nim tylne zawieszenie wykorzystujące drążki skrętne. BMW 326 oferowano w dwóch wersjach nadwozia - czterodrzwiowy sedan oraz dwu- lub (rzadziej) czterodrzwiowy kabriolet.