Po wycofaniu z eksploatacji, w 1978 roku został ustawiony jako pomnik techniki w Lokomotywowni Warszawa Praga. W 1999 roku oddano go w depozyt do Muzeum Kolejnictwa w Warszawie, gdzie jest obecnie eksponowany na wystawie taboru kolejowego.
Parowóz serii Okl27 nr 26
W latach 20. XX wieku polscy konstruktorzy opracowali dokumentację techniczną parowozu tendrzaka do obsługi ruchu podmiejskiego. W PKP nadano mu oznaczenie OKl27. Zastąpił on starsze parowozy pochodzenia pruskiego i austryjackiego. Zakłady H. Cegielskiego w Poznaniu w latach 1928-1933 wyprodukowały 122 parowozy tej serii. Po wojnie PKP eksploatowały ich jeszcze 95. Parowóz nr 26 zbudowano w 1931 roku.
Dane techniczne
Produkcja: | Polska |
---|---|
Wytwórca: | H. Cegielski Spółka Akcyjna, Poznań |
Czas powstania: | 1931 rok |
Układ osi: | 1’C1’ |
Prędkość maksymalna: | 80 km/h |
Moc: | 684 kW (930 KM) |
Nadciśnienie pary w kotle: | 1,4 MPa (14 at) |
Masa parowozu: | 85 t |
Zapas wody: | 10 (9) m³ |
Zapas węgla: | 3,5 (4) t |
Foto: Mariusz Pulkowski ® email: mariusz.pulkowski@poczta.fm