Po wycofaniu z eksploatacji przekazano go w 1994 roku do Muzeum Kolejnictwa w Warszawie, gdzie jest eksponowany na wystawie zabytkowego taboru.
Parowóz serii Pt47 nr 104
Parowozy tej serii budowano od 1947 roku na podstawie zmodernizowanej dokumentacji technicznej przedwojennego polskiego parowozu serii Pt31. Do 1951 roku wyprodukowano 180 tych lokomotyw, w tym 120 w zakładach FABLOK w Chrzanowie i 60 w zakładach H. Cegielskiego w Poznaniu. Jest to najsilniejszy polski parowóz pośpieszny i jednej z najlepszych w Europie, przeznaczony do obsługi dalekobieżnych pociągów pasażerskich. 99 parowozów tej serii wyposażono w mechaniczny podajnik węgla, tzw. stocker. Parowóz nr 104 zbudowano w 1949 roku.
Dane techniczne
Produkcja: | Polska |
---|---|
Wytwórca: | Zakłady Przemysłu Metalowego H. Cegielski, Poznań |
Czas powstania: | 1949 rok |
Układ osi: | 1’D1’ |
Seria tendra: | 32D74 (34D48, 33D48) |
Prędkość maksymalna: | 110 km/h |
Moc: | 1 472 kW (2 000 KM) |
Nadciśnienie pary w kotle: | 1,5 MPa (15 at) |
Masa parowozu: | 178,1 t |
Foto: Mariusz Pulkowski ® email: mariusz.pulkowski@poczta.fm
Foto: Mariusz Pulkowski ® email: mariusz.pulkowski@poczta.fm
Foto: Mariusz Pulkowski ® email: mariusz.pulkowski@poczta.fm